Κάθε χώρα διαθέτει τον δικό της υπόκοσμο, την δική της mafia. Η αλβανική mafia, εν αντιθέσει με ό,τι συμβαίνει αλλού, διαθέτει ολόκληρες χώρες. Τις έχει υπό τον έλεγχό της. Κάπου αλλού λένε ότι 'Αν έχεις 100 Ιταλούς και θέλεις να τους κρατήσεις ήσυχους, τότε απλώς πυροβόλησε έναν απ' αυτούς. Αν έχεις 100 Αλβανούς και θέλεις να τους κρατήσεις ήσυχους, πρέπει να πυροβολήσεις ενενήντα εννέα απ' αυτούς'. Το οργανωμένο έγκλημα που καθοδηγείται απ' τους Αλβανούς δεν αποτελεί μία τόσο κοινή υπόθεση. Διαφέρει σημαντικά σε σχέση με το έγκλημα που προέρχεται απ' άλλες χώρες. Άπαντα τα μέλη των αλβανικών συμμοριών, εν αντιθέσει με ό,τι λέγεται, διατηρούν ισχυρό το αίσθημα της καταγωγής τους. Δηλώνουν περήφανοι για την καταγωγή τους και κρυφούν καλά κρυμμένο το μυστικό των ενεργειών τους, ο πόθος τους, το όραμα της Μεγάλης Αλβανίας. Αναμφίβολλα κατατάσσονται στους 'κατσαπλιάδες', ωστόσο αυτή τους η στάση αποτελεί το μέσο για την κατάκτηση των στόχων τους. Προκειμένου να πετύχουν τον σκοπό τους, μετέρχονται τα πλέον ανήθικα μέσα. Παρουσιάζονται ως Έλληνες καπηλευόμενοι την ιστορία μας προκειμένου να τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης απ' τους αφελείς Ελλαδίτες. Γίνεται λόγος πολύς από ανιστόρητους κι άλλους φαντασιόπληκτους βλάκες ή πράκτορες περί της καταγωγής των Αλβανών. Πουθενά δεν διαφαίνεται να μιλάει το DNA στην ψυχή τους. Απεναντίας, αυτό που μιλάει είναι το πανάρχαιο μίσος που τρέφουν εναντίον των Ελλήνων. Οι στίχοι του εθνικού ύμνου της Αλβανίας 'Himni i Flamurit' μπορούν να πείσουν και τους άπιστους περί του μεγαλοϊδεατισμού και του άσβεστου μίσους των Αλβανών έναντι όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά κατά πάντων. Η Μεγάλη Αλβανία ίσταται κόντρα στα συμφέροντα όλων. Ο αλυτρωτισμός και το άναρχο πνεύμα (άναρχο υπό την έννοια της αθεϊας και της ανυπακοής) των Αλβανών αποτυπώνεται οπουδήποτε κι αν βρέθηκαν ή βρεθούν οι εκπρόσωποι αυτής της άτιμης φάρας που δολοφονεί στο όνομα της τιμής.
Οι Αλβανοί ισχυρίζονται ότι ολάκερη η παράδοσή τους εδράζεται στην τιμή. Εξ ου και το έθιμο 'Kanun'. Σ' ορισμένα μέρη της Αλβανίας, κυρίως στο Βορρά, ορισμένες οικογένειες ακολουθούν έως σήμερα έναν ιδιότυπο κώδικα ηθικής. Το 'Kanun' δεν είναι κάποιο θρησκευτικό έγγραφο, αλλά όσοι το ασπάζονται το ακολουθούν με θρησκευτική ευλάβεια. Βάσει αυτού, οι οικογένειες πρέπει να έχουν πατριαρχική δομή (όλος ο πλούτος κληρονομείται απ' τους άνδρες της οικογένειας) και πατρογονική, δηλαδή αμέσως μετά το γάμο, η γυναίκα μετακομίζει στο σπίτι της οικογένειας του συζύγου της. Οι γάμοι κανονίζονται από γεννησιμιού των παιδιών ή στην τρυφερή βρεφική ηλικία και μόλις ένα κορίτσι φτάσει σε ηλικία γάμου, ζει με την οικογένεια του γαμπρού και καθίσταται στο κτήμα της. Για όσους ασπάζονται το 'Kanun', ο κώδικας ντυσίματος είναι σημαντικό σημάδι του φύλου ενός ανθρώπου. Όπως και σ' άλλες κοινωνίες ανά τον κόσμο, οι άνδρες στην κοινωνία που διέπεται απ' τις αρχές του ιδιότυπου αυτού κώδικα, φορούν παντελόνια, ρολόι στον αριστερό καρπό και καπέλο, ενώ οι γυναίκες ντύνονται με φούστες, φορούν ποδιές και μαντήλια και σ' ορισμένα πιο παραδοσιακά σπίτια, καλύπτουν ακόμη και το πρόσωπό τους. Στις κοινωνίες αυτές, αν μια γυναίκα ντύνεται ως άνδρας, θεωρείται κι άνδρας. Το ντύσιμό της αλλάζει και το φύλο της. Στην Αλβανία, οι γυναίκες που γίνονται άνδρες επιλέγοντας διαφορετικό τρόπο ντυσίματος ονομάζεται virgjienesha ή ορκισμένες παρθένες. Η ορκισμένη παρθένα φοράει παντελόνια κι ορκίζεται-με βάση το 'Kanun'-να γίνει άνδρας. Απ' τη μέρα που θα δώσει τον όρκο-σε πολύ μικρή ηλικία-μετεξελίσσεται σε άνδρα-μιλάει σαν άνδρας και τόσο η οικογένειά της όσο και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο της συμπεριφέρονται σαν να πρόκειται για άνδρα. Δεν μπορεί να παντρευτεί και μένει εργένισσα ή μάλλον εργένης για όλη της/του τη ζωή. Σύμφωνα με το έθιμο, η γυναίκα μπορεί να επιλέξει μία ζωή σαν άνδρας μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εάν η υναίκα επιλέξει να μην παντρευτεί τον άνδρα, που οι άλλοι έχουν επιλέξει γι' αυτήν, τότε δεν μπορεί να παντρευτεί κανέναν άλλο. Προκειμένου να γίνει αυτό πρέπει να πάρει τον όρκο της ορκισμένης παρθένας, να ντύνεται και να συμπεριφέρεται ως άνδρας. Μία τέτοια μοίρα ωστόσο, μπορεί να επιλέξει κι η οικογένεια αντ' αυτής. Αυτό γίνεται συνήθως σε οικογένειες που δεν έχουν αγόρια και θέλουν ν' αποκτήσουν, ακριβώς επειδή τα αγόρια είναι αυτά που κληρονομούν την περιουσία. Εάν, λοιπόν, δεν υπάρχουν αγόρια, ο πλούτος της οικογένειας κινδυνεύει να περάσει στα χέρια του συζύγου της κόρης ή σε κάποιον άλλο εξ' αίματος συγγενή. Μόλις η ορκισμένη παρθένα φτάσει σε ηλικία να αναλάβει τα ηνία της οικογένειάς της, πρέπει να αναλάβει μία σειρά από καθήκοντα, τα οποία-μεταξύ άλλων-περιλαμβάνουν: Την επίβλεψη και την φροντίδα της περιουσίας της οικογένειας, την υπεράσπιση των μελών της οικογένειας που εμπλέκονται σε διαμάχες τιμής με μέλη άλλων οικογενειών, την υποδοχή επισκεπτών (η φιλοξενία είναι πολύ σημαντικό στοιχείο της οικογένειας, σύμφωνα με το 'Kanun'). Με την ιδιότητα του άνδρα πλέον, η ορκισμένη παρθένα καθίσταται το πρόσωπο της οικογένειας κι ο εκπρόσωπός της στην κοινωνία.
Η Σκόδρα στην σημερινή Αλβανία θεωρείται η 'γη του Kanun', του αλβανικού εθιμικού δικαίου. Eκεί ο κυβερνητικός νόμος δεν έχει ισχύ, το δικαστήριο δεν αποφασίζει για τους ενόχους. Εκεί τα δικαστήρια δεν έχουν ισχύ, τον νόμο στα χέρια τους έχουν οι πολίτες. To 'Kanun' συντάχθηκε σε έγγραφο και κωδικοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Φραγκισκανό ιερέα Στέφεν Τζέκοβι (1874-1929), ο οποίος έπειτα από πολυετή έρευνα τοποθέτησε σε τάξη τους νόμους του. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Βόρειo Αλβανία οι Φραγκισκανοί ιεραπόστολοι συνέλεξαν-κατέγραψαν πολλά απ' τα ήθη κι έθιμα της περιοχής συμπεριλαμβανομένων και των νομοθεσιών του άγραφου τότε νόμου του. Το 'Kanun' εξεδόθη για πρώτη φορά το 1933, δέκα χρόνια μετά την δολοφονία του Τζέκοβι με οκτώ σφαίρες. Η πρώτη σφαίρα ήταν στον κρόταφο. Στο έργο του Αριστοτέλη, στο 4ο βιβλίο του 'Ηθικά Νικομάχεια' γίνεται λόγος για το 'αντιπεπονθός', δηλαδή για την ανταπόδοση-το οποίο χαρακτηρίζεται ως σπουδαία μορφή απονομής δικαιοσύνης. Πατέρας της εν λόγω διάταξης κατονομάζεται ο μυθικός Ραδάμανθυς. Στην κρητική διάλεκτο αποδίδεται 'τα δίκια θα γεννούσι'. Tο 'Kanun' πρωτοεμφανίστηκε στον αλβανικό βορρά τον 16ο αιώνα, ως άγραφος εθιμικός κώδικας, με βάση τον οποίο οι άνθρωποι διευθετούσαν τις διαφορές τους. Με την πάροδο των χρόνων, η Αλβανική βεντέτα εξαπλώθηκε σ' ολόκληρη την Aλβανία αλλά και στο εξωτερικό. O νόμος του αίματος είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιό του σύμφωνα με το οποίο όποιος σκοτώνει πρέπει να σκοτωθεί. Όταν γίνει ένα έγκλημα, οι συγγενείς του θύματος έχουν το δικαίωμα απ' το 'Kanun', να σκοτώσουν τον δράστη ή εάν δεν μπορέσουν τον ίδιο, τότε να δολοφονήσουν έναν άνδρα, οποιονδήποτε, απ' την οικογένειά του. Βάση του κώδικα, δεν επιτρέπεται η δολοφονία γυναικών και παιδιών. Mοναδικός χώρος που δεν επιτρέπεται να χυθεί αίμα είναι το σπίτι του υποψηφίου θύματος. Μόλις γίνει ένα έγκλημα εκατοντάδες είναι οι άνθρωποι που κλείνονται στα σπίτια τους ή καταφεύγουν στα βουνά, όπου για να γλιτώσουν απ' την εκδίκηση πρέπει να παραμείνουν εφ' όρου ζωής εγκλωβισμένοι. Tο κυνηγητό είναι ανελέητο. Έως και σήμερα δολοφονούνται άνθρωποι στο κέντρο της Aθήνας, της Pώμης, της Nέας Yόρκης κι οι αρχές κλείνουν συνήθως τις υποθέσεις με την ένδειξη 'προσωπικές διαφορές' στον φάκελο, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για εξαγωγή Αλβανικής βεντέτας. Η βεντέτα αποτελεί πλέον το βαρύτερο πλήγμα για την αλβανική κοινωνία. Το φαινόμενο παρουσιάζεται ως κληρονομιά του Κανόνα του Λεκ Ντουγκαγκίνι. Φέρει τ' όνομά του επειδή, κατά μία εκδοχή, προγενέστερα ήθη-έθιμα συγκροτήθηκαν απ' τον Ντουγκακίνι σ' αυστηρό κανόνα οργάνωσης και λειτουργίας της κλειστής ορεινής κοινωνίας, στο βόρειο τμήμα της σημερινής Αλβανίας. Το επώνυμο 'Ντουκαγκίνης' είναι ελληνικό κι ήτο γνωστό όνομα φεουδαρχών της Νέας Ηπείρου ή Βόρειας Αλβανίας. Αντιλαμβάνεστε ότι οι Αλβανοί που υπαινίσσονται ότι τα εδάφη αυτά τους ανήκουν, το κάνουν μόνο και μόνο επειδή είναι αμμόρφωτοι κατσαπλιάδες κι ορισμένοι εκμεταλλεύονται το αίσθημα αλυτρωτισμού που έχουν.
H λέξη 'Kanun' προέρχεται απ' την ελληνική λέξη 'Κανών', υποδηλώνοντας ένα σύνολο κανόνων. Υπάρχει η άποψις ότι το σύνολο των προφορικών-άγραφων νόμων του Dukagjini ανάγεται στην Εποχή του Χαλκού. Άλλοι πάλι λένε ότι προέρχονται απ' τους φυλετικούς νόμους των αρχαιών Ιλλυρίων. Άλλοι ότι το 'Kanun' ανάγεται στην προϊστορική εποχή των λεγόμενων Ινδοευρωπαίων.Η βρετανικής καταγωγής ανθρωπολόγος Edith Durham υποστήριξε αυτή τη θεωρία. Αρκετοί συγγραφείς και μελετητές υποστήριξαν πως το 'Kanun' παρουσιάζει ομοιότητες με το Manu Smrti, τους 'Νόμους του Μανού', γραμμένους στα σανσκριτικά. Είναι γνωστό ως 'Manava-Dharmaśāstra' κι είναι το πιο σημαντικό και το πρώτο έμμετρο έργο του Dharmaśāstra στην γραπτή παράδοση του Ινδουισμού. Σύμφωνα με την 'Νέα Ακρόπολη', 'Ο Μανού ήταν μία θρυλική μορφή του Αρχετυπικού ή Πρωτοτυπικού Ανθρώπου, που έσωσε το ανθρώπινο Είδος από τον αφανισμό στον Παγκόσμιο Κατακλυσμό και θεωρείται γενάρχης της σημερινής Ανθρωπότητας. Είναι αντίστοιχος του Βιβλικού Νώε, του Έλληνα Δευκαλίωνα ή του Πέρση Γιάμα'.
Ο Kim Kliver, διευθυντής του εγκληματολογικού τμήματος της Αστυνομίας της Δανίας αποκαλεί 'ιδιαίτερα ισχυρή κι ακραία βίαιη την αλβανική mafia'. Συμπληρώνει δε ότι 'Αν κανείς προβεί σε σύγκρισή της με την ιταλική, οι Αλβανοί είναι σκληρότεροι και δεν φοβούνται να σκοτώσουν'. Μετά την εξέγερση στην Αλβανία το 1997, οι ημέτεροι προδότες και ανθέλληνες επαινούσαν την 'αναρχομάνα Αλβανία'. Διόλου άδικα, αν κανείς λάβει υπ' όψιν ότι ο παγκόσμιος ενορχηστρωτής των αντιεξουσιαστών είναι ο George Soros ο οποίος είναι μεταξύ άλλων αλβανικής καταγωγής. Οι Αλβανοί έχουν απλώσει τα πλοκάμια των δραστηριοτήτων τους σ' ολόκληρο τον πλανήτη. Χαίρουν της αρωγής των Εβραίων και διεθύνουν το οργανωμένο έγκλημα σε αρκετές χώρες. Τουλάχιστον, έχουν διεισδύσει σ' αυτό κλιμακωτά και έχουν πάρει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας. Για παράδειγμα, στο Λονδίνο, η αλβανική mafia, σύμφωνα με την 'Daily News', ελέγχει σχεδόν όλες τις παράνομες δραστηριότητες. Η 'Drenica', το όνομα της οποίας προέρχεται απ' την ομώνυμη περιοχή που βρίσκεται στο κεντρικό Κοσσυοφοπέδιο (Kosovo) ελέγχει το εμπόριο ναρκρωτικών, όπλων, κλεμένων οχημάτων, την πορνεία, το λαθρεμπόριο τσιγάρων και αλκοόλ, έχοντας δεσμούς με τις αντίστοιχες εγκληματικές συμμορίες της Βουλγαρίας, των Σκοπίων και της Τσεχίας. Μία μυστική έρευνα που έγινε στους κόλπους της 'Drenica' έδειξε ότι οι μετέχοντες σ' αυτήν είχαν υπηρετήσει επί του συνόλου στον 'Απελευθερωτικό Στρατό του Κοσσυφοπεδίου' (UCK). Μία ηγετική φιγούρα των Αλβανών κακοποιών που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο δήλωσε στην 'Daily News' τα εξής: 'Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ανά πάσα στιγμή όπλα, ελέγχουμε τις πόρνες στην περιοχή του Soho κι εμείς οι ίδιοι επενδύουμε στο Λονδίνο σε μεγάλο βαθμό. Δεν φοβόμαστε κανέναν και πολύ περισσότερο τον ίδιο το νόμο και κανείς δεν μπορεί να μας σταματήσει'. Έρευνα της 'Daily News' έδειξε ότι ένα συμβόλαιο θανάτου απ' τα μέλη της αλβανικής mafia κοστίζει περί τις 5.000 αγγλικές λίρες, είτε με τη χρήση πυροβόλου όπλου ή μαχαιριού. Το ποσό των 6,257.82 Ευρώ αρκεί για να αναθέσει κανείς σ' έναν Αλβανό κακοποιό την εξάλειψη ενός 'ανεπιθύμητου' προσώπου.
Οι Αλβανοί περιγράφονται ως άλλες τίγρεις των βουνών, ως ορεσίβιοι, οι οποίοι έχουν μοναδική θρησκεία τους την εξέγερση. Ότι ακόμα κι ο τελευταίος πολεμιστής τους είναι ο πλέον γενναίος στο πεδίο της μάχης, ένας άλλος ιππότης αν καθόταν πάνω στο θρυλικό του άλογο. Ωστόσο του λείπει το άλογο, αλλά δεν έχει ούτε κι άλλα όπλα για να πολεμήσει. Αντί για άλογο, έχει μία λόγχη που χειρίζεται επιδέξια με ταχύτητα αστραπής, που είναι ποτισμένη σε δηλητήριο και σκοτώνει όπως το τσίμπημα των κηφήνων, έχει επίσης ένα ξύλινο τόξο μ' ορισμένα βέλη. Είναι από ατσάλι'. Γοητευμένοι απ' το ξίφος, τα χρυσά στολίδια και τις τιμητικές διακρίσεις, άφησαν τα βουνά τους, κυρίως προκειμένου να γίνουν στρατιώτες. Κάποιες άλλες καταγραφές κάνουν λόγο ότι οι Αλβανοί εντοπίζονται κατά τον 16ο αιώνα στην Κύπρο, την Βενετία, την Μάντοβα, την Ρώμη, την Νάπολη, την Σικελία, την Μαδρίτη, όπου έκαναν τσαμπουκάδες μ' αγέρωχο ύφος, πάντοτε έτοιμοι για μάχη. Το 'Οι Αλβανοί γεννήθηκαν για ν' αντιστέκονται και να μην υπακούουν', άφησε ως παρακαταθήκη της αλβανικής 'μαγκιάς' ο Dursam Bey στην 2η πολιορκία της Κρόιας (Kruja) απ' τους Οθωμανούς. Ο Τούρκος χρονικογράφος γράφει: 'Μόνον οι δαίμονες, όπως είναι οι κάτοικοι των μερών εκείνων, μπορούν, εξοικειωμένοι με τα όρη τους, οι κατηραμένοι αυτοί άπιστοι, να κτυπούν με δηλητηριώδη βέλη'. Η πολιορκία της Κρόιας απέτυχε κι ο Μουράτ ο Β΄ απεχώρησε ηττημένος για να πεθάνει ντροπιασμένος λίγο αργότερα στην Αδριανούπολη. Ο ηγέτης αυτών, στους οποίους αναφέρεται και περιγράφει ο Dursam Bey, ήταν ο Γεώργιος Καστριώτης ή Σκεντέρμπεης απ' τον οποίο ονομάστηκε κι η 21η Ορεινή Μεραρχία των Waffen SS (1η Αλβανική) 'Skanderbeg' που ιδρύθηκε απ' τον Heinrich Himmler τον Μάρτιο του 1944. Θ' αναφερθούμε παρακάτω στην σημασία της συμμετοχής των Αλβανών στο πλευρό των Δυνάμεων του Άξονα. Οι Αλβανοί θεωρούν πεισματικά εθνικό τους ήρωα έναν Έλληνα, ωστόσο επιμένουν να εχθρεύονται έως σήμερα τους Έλληνες. Ο γνωστός για τα φιλελληνικά του αισθήματα Λόρδος Βύρων έγραψε για τους Αλβανούς: 'Πρόκειται για μία σιδηρά φυλή, τόσο σκληρή όσο τα βράχια επί των οποίων πατούν'. Ο Βρετανός δημοσιογράφος Henry Noel Brailsford, συγγραφέας του 'The War of Steel and Gold: A Study of the Armed Peace', έγραψε με τη σειρά του για τους Αλβανούς: 'Πρόκειται για τους υπερανθρώπους του Νίτσε, οι πρωτόγονοι Αλβανοί, ήταν κάτι ανάμεσα σε βασιλείς και τίγρεις'.
Οι Αλβανοί περιγράφονται ως λάτρεις της ασύδοτης ελευθερίας. Μία εμπειρική καταγραφή του 1924, κατατάσσει τους Αλβανούς στους θερμότερους οπαδούς της ελευθερίας μεταξύ όλων των λαών των Βαλκανίων. Στην ίδια καταγραφή αναφέρεται ότι ο Αλβανός ως μονάδα, ως μεμονωμένο άτομο, τείνει να είναι αναρχικός απ' τη φύση του. Ο Αλβανός δεν ανέχεται τον ζυγό, τόσο για τον λαό του, όσο για την ίδια την οικογένειά του. Η παραδοσιακή αλβανική οικία ξεχωρίζει όντας σ' απόσταση απ' τις άλλες. Είναι δείγμα της αγάπης για την ελευθερία. Στοιχεία του κώδικα αυτού είναι τ' ακόλουθα. 'Το αίμα ξεπλένεται με αίμα', καταπώς αναφέρει το 828 του Κώδικα του Λεκ Ντουγκαγκίνi. 'Αίμα και Τιμή' ή 'Αίμα-Τιμή' μ' άλλα λόγια και σ' αριθμούς συνάμα. 'Εκείνος που χτίζει με τον ιδρώτα του, υπερασπίζεται με αίμα', αναφέρει μία αλβανική παροιμία. Ο Pasha Sulejman (ο Μεγαλοπρεπής) έλεγε για τους Αλβανούς: 'Οι Αλβανοί είναι άγνωστοι μεταξύ των σκλάβων, εξαιτίας του ισχυρού αισθήματος της τιμής και της εκδίκησης απ' τα οποία εμφορούνται'. Ο Σουλτάνος αναγνώρισε την άναρχη φύση των Αλβανών, λέγοντας: 'Μπορούν να είναι μόνον στρατιώτες, μην τους αφήσετε ποτέ κοντά στο πιάτο σας ή να προσκυνήσουν γονατιστοί ενώπιόν σας, αν δεν σκοπεύετε να τους εκπαιδεύσετε'. Η βρετανικής καταγωγής Edith Durham και συνάμα συγγραφέας του 'High Albania' αναφέρει: 'Όντας φτιαγμένοι απ' τα συντρίμμια των αυτοκρατοριών του παρελθόντος-Δυνάμεις του Παρελθόντος-οι Αλβανοί θα υπάρχουν εσαεί'. Ο 'άγριος Αλβανός' Wadham Peacock, συγγραφέας του 'Albania, the Foundling State of Europe' αναφέρει: 'Οι άνδρες που βάδισαν προς την Βαβυλώνα, την Περσία και την Ινδία, είναι οι πρόγονοι των Αλβανών'. Δεν χρήζει αναλύσεως ποιοί ήταν αυτοί. Ο Bismarck, με την γνωστή περιφρόνησή του, υποστήριξε στο Συνέδριο στο Βερολίνο το 1878: 'Δεν υπάρχει αλβανική εθνικότητα'. Ο 'αλβανολόγος' Maximilian Lambertz, γνωστός για την πλούσια συλλογή φωτογραφιών απ' την παραμονή του στην Αλβανία το 1916, υποστήριξε ότι: 'Η αληθινή ιστορία της ανθρωπότητας θα γραφτεί μονάχα όταν οι Αλβανοί συμπεριληφθούν στην συγγραφή της'.
Παραπάνω αναφερθήκαμε στην συμμετοχή των Αλβανών στο πλευρό των Δυνάμεων του Άξονα. Διόλου τυχαία επιλογή, ένθεν κακείθεν. Το όραμα της λεγόμενης Μεγάλης Αλβανίας ανάγεται σε παλαιούς χρόνους. Έπειτα απ' την ανάσχεση των Οθωμανών στην Μάχη του Κοσσυφοπεδίου το 1389, το όραμα για τη δημιουργία μίας μεγαλύτερης Sqiperia ή της Μεγάλης Αλβανίας επανήλθε στο πρσκήνιο κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι περιοχές Κοσσυφοπέδιο και Μετόχια, μαζί με το έδαφος στα Νοτιοδυτικά της λίμνης Skutari απ' το Μαυροβούνιο (Montenegro) κι η δυτική περιοχή της Νότιας Σερβίας, ή Juzna Srbija (τώρα μέρος της ΠΓΔΜ), προσαρτήθηκαν στην Αλβανία απ' τις δυνάμεις του Άξονα με επικεφαλής την φασιστική Ιταλία και την ναζιστική Γερμανία, στο πλαίσιο ενός σχεδίου που επινόησαν ο Μπενίτο Μουσολίνι κι ο Αδόλφος Χίτλερ για να καταστρέψουν το σερβικό έθνος, καθώς οι Γερμανοί κι οι Ιταλοί το θεωρούσαν κύρια απειλή για τις Δυνάμεις του Άξονα και με το Τρίτο Ράιχ στα Βαλκάνια.
Τα γνωστά 'Το Αίμα κυλάει εκδίκηση ζητάει' και 'Αίμα στο Αίμα', αποτελούν δύο συνθήματα που χρησιμοποιούν οι Έλληνες Εθνικιστές. Αναλογισθείτε την διαχρονικότητά τους, ως ένα αιμάτινο ποτάμι μέσα στο χρόνο κι αφήστε τους Αλβανούς να διαδίδουν τα παραμύθια τους...