'I'm gonna be Iron like a Lion in Zion' λέει σ' ένα απ' τα μαστουροτράγουδα του ο Bob Marley, ένα κοσμοείδωλο ανάλογο του Che. Όπως κι ο Che, έτσι κι ο Bob αν ζούσαν θα ήσαν εκατομμυριούχοι. Το εμπόριο που συντελείται στ' όνομα των πτωμάτων τους εξυπηρετεί πολλά περισσότερα απ' όσα κι οι ίδιοι πιθανόν να πίστευαν. Οι στίχοι του 'Iron Lion Zion' αναφέρονται απευθείας στα πιστεύω των μελών του κινήματος των Rastafari. Πρόκειται για τις θρησκευτικές δοξασίες της Αγίας Σιών. Η Reggae μουσική έχει θρησκευτικό υπόβαθρο. Εξ ου κι ο συνδυασμός της με την χρήση ινδικής κάνναβης.
Το όνομα του φυτού είναι πιθανότατα Σημιτικής προέλευσης. Στην πρώιμη Σουμεριακή γλώσσα χρησιμοποιούταν η λέξη kanubi, που σημαίνει 'κάννα των δύο (φύλων)', ίσως λόγω ότι η Κάνναβη έχει αρσενικά και θηλυκά φυτά. Για τους 'Rastafarians' η Σιών αποτελεί την 'Γη της Επαγγελίας' που την ταυτίζουν με την γη της Αιθιοπίας. Ο Λέων αναφέρεται στον Λέοντα της Ιουδαίας, ένα σύμβολο που απεικονίζεται στην παλαιά βασιλική σημαία της Αιθιοπίας προς τιμήν του Haile Selassie του Α', τον οποίο οι 'Rastafarians' θεωρούν ως Μεσσία τους. Οι ίδιοι θεωρούν την Σιών ως εκείνη την ουτοπία στην οποία πραγματώνονται η ενότητα, η ειρήνη κι η ελευθερία, η οποία έρχεται σ' αντίθεση με την 'Βαβυλώνα'. Βαβυλώνια αιχμαλωσία ονομάζεται ο εκτοπισμός σ' εδάφη της Βαβυλωνίας πολυάριθμου πλήθους Ιουδαίων στα τέλη του 6ου π.Χ αιώνα, μετά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ απ' τον βασιλιά των Βαβυλωνίων Ναβουχοδονόσορα (605-562 π.Χ.). Ο μύθος της αιχμαλωσίας αποτελεί το μέσο για την πραγμάτωση του εθνικού στόχου της Σιών. Αν δεν υπήρχε η Βαβυλώνα, δεν θα μπορούσε να υπάρξει η Σιών. Οι 'Rastafarians' θεωρούν πως η Αιθιοπία κι η Σιών αποτελούν την αρχική κοιτίδα της ανθρωπότητας. Οι ίδιοι θεωρούν πάλι πως αποτελούν τα γνήσια τέκνα του Ισραήλ, τα εκλεκτά μέλη του λαού του Θεού. Ο στόχος τους είναι να επαναπατριστούν στην Αιθιοπία ή τη Σιών. Οι 'The Wailers' που είχαν κυκλοφορήσει μεταξύ άλλων και τον δίσκο 'Jerusalem' το 1986, έλεγαν στους στίχους του τραγουδιού 'Rastaman Chant': 'I say fly away home to Zion, fly away home. One bright morning when my work is over, man will fly away home'.
Η συνολική θεματική των τραγουδιών της Reggae είναι τέτοια που αφήνει ελάχιστα περιθώρια για παρερμηνείες. Από που να ξεκινήσουμε και που να καταλήξουμε. Απ' τα τραγούδια του Bob Marley'Zion Train', 'Iron Lion Zion', το 'Rastaman' του Bunny Wailer ('The Rasta come from Zion, Rastaman a Lion!'), το 'Rivers of Babylon' των The Melodians που βασίζεται στον Ψαλμό 137 της Παλαιάς Διαθήκης, όπου η Βαβυλωνιακή αιχμαλωσία συγκρίνεται με την ελευθερία της Σιών. Επί των ποταμών Βαβυλώνος, εκεί εκαθίσαμεν και εκλαύσαμεν, ότε ενεθυμήθημεν την Σιών. Επί τας ιτέας εν μέσω αυτής εκρεμάσαμεν τας κιθάρας ημών. Διότι οι αιχμαλωτίσαντες ημάς εκεί εζήτησαν παρ' ημών λόγους ασμάτων· και οι ερημώσαντες ημάς ύμνον, λέγοντες, Ψάλατε εις ημάς εκ των ωδών της Σιών. Πως να ψάλωμεν την ωδήν του Κυρίου επί ξένης γης; Εάν σε λησμονήσω, Ιερουσαλήμ, ας λησμονήση η δεξιά μου. Ας κολληθή η γλώσσα μου εις τον ουρανίσκον μου, εάν δεν σε ενθυμώμαι· εάν δεν προτάξω την Ιερουσαλήμ εις την αρχήν της ευφροσύνης μου. Μνήσθητι, Κύριε, των υιών Εδώμ, οίτινες την ημέραν της Ιερουσαλήμ έλεγον, Κατεδαφίσατε, κατεδαφίσατε αυτήν έως των θεμελίων αυτής. Θυγάτηρ Βαβυλώνος, η μέλλουσα να ερημωθής, μακάριος όστις σοι ανταποδώση την ανταμοιβήν των όσα έπραξας εις ημάς Μακάριος όστις πιάση και ρίψη τα νήπιά σου επί την πέτραν. (137)
Το 'Leaving Babylon' των Bad Brains ή τα τραγούδια του Damian Marley 'Road to Zion', 'The Abyssinians', 'Forward Unto Zion'. Το 'Graduation In Zion' του Kiddus I που παρουσιάστηκε στο reggae κινηματογραφικό φίλμ 'Rockers' του 1978 σε σκηνοθεσία του Theodoros Bafaloukos ή το 'Let's Go To Zion' του Winston Francis, έως το πιο σύγχρονο 'The Richest Man In Babylon' των Thievery Corporation. Η σύγχρονη μουσική βιομηχανία έχει επενδύσει πολλά στη Reggae μουσική υποκουλτούρα. Σχήματα όπως οι 'Steel Pulse' και 'Cocoa Tea' έχουν μέσω των τραγουδιών τους αναφορές στη Σιών. Οι αναφορές αυτές απλώνονται σ' όλο το φάσμα της μουσικής, ιδιαίτερα στην ποπ, τη ντίσκο και τη ροκ. Ορισμένοι απ' τους 'Καλλιτέχνες' ή προπαγανδιστές του ευαγγελίου της Σιών είναι οι MindZion, O.A.R. (με το 'To Zion Goes I'), Sublime, Lauryn Hill, Boney M. (με το 'Rivers of Babylon'), Black Uhuru (με το 'Leaving to Zion'), Fluid Minds (με το 'Zion'), Dreadzone (με το 'Zion Youth'), P.O.D. (με το 'Set Your Eyes to Zion'), Trevor Hall 'To Zion', Vindan and The Zion Band, Alcyon Massive (με το 'Zion'), Rush 'Digital Man' με τους στίχους: 'He'd love to spend the night in Zion. He's been a long while in Babylon'. Όσον αφορά τα βρόμικα μαλλιά των μονοθειστών 'Rastafarians', τα πράγματα γίνονται σαφέστερα. Στους Κοέν που αποτελούσαν την ιερή κάστα του Ιουδαϊσμού τους απογορευόταν να κόψουν τα μαλλιά τους ή να τα χτενίσουν. Οι Κοέν προέρχονται απευθείας απ' τον πατρογονικό δέντρο του βιβλικού Ααρών. Οι 'Rastafarians' πιστεύουν στον Jah. Δεν χρήζει επεξήγησης ποιος είναι ο Jah. Εκφέρεται με τ' αρχικά YHWH και καλείται Jehovah, Yehowah, ή Yahweh. Ο γνωστός σ' όλους Γιαχβέ-Ιεχωβάς. Στους Ψαλμούς της Παλαιάς Διαθήκης διαβάζουμε: 'Θέλουσιν ελθεί μεγιστάνες εξ Αιγύπτου· η Αιθιοπία ταχέως θέλει εκτείνει τας χείρας αυτής προς τον Θεόν' (68:31). Ο Μεσσίας τους, ο Ρας Ταφάρι Μακόνεν, Χαϊλέ Σελασιέ ο Α', είναι η τελευταία 'γήινη ενσάρκωση Του Θεού' και τον αποκαλούν Μεσσία, παρότι ο ίδιος αρνήθηκε δημοσίως πως φέρει τον ρόλο του Μεσσία, μάλιστα συνιστούσε στους οπαδούς του ν' αποδεχτούν το χριστιανικό ορθόδοξο δόγμα, αφού ήτο κι ο ίδιος μέλος της Χριστιανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αιθιοπίας. Οι οπαδοί του αποκαλούνται 'Ρασταφαριανοί' ή 'Ράστας'. Στην Αμχαρική γλώσσα, η λέξη Ras σημαίνει 'κεφαλή' αλλά αποτελεί και τίτλο, ισοδύναμο μ' εκείνο του Δούκα ή του Βασιλιά. Τύποις ο ρασταφαριανισμός αποτελεί μία ειρηνική υποκουλτούρα. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για ένα κίνημα μίσους κατά των λευκών, εφόσον στις τάξεις του κινήματος αυτού είναι κραταιά η πεποίθηση πως οι μαύροι λαοί είναι οι γνήσιοι απόγονοι των Ισραηλιτών, κι οι οποίοι εξαιτίας της καταπίεσης των Λευκών έχουν εξοριστεί απ' την Αφρική, όπου στο μέλλον θα επιστρέψουν για να κυριαρχήσουν επί των Λευκών. Το γνωστό σ' όλους 'Apartheid' θα μοιάζει με νηπιακή κατασκήνωση μπροστά σ' αυτό το μέλλον που επιφαλάσσουν οι μαύροι λαοί στους λευκούς λαούς.
Οι 'Rastafarians' θεωρούν πως ανήκουν στις χαμένες φυλές του Ισραήλ. Το υποκινούμενο απ' τους Σημίτες κίνημα του Αφροκεντρισμού βοήθησε στην άνοδο των 'Rastafarians'. Ο Αφροκεντρισμός είναι ο Μαύρος Εθνικισμός, ο οποίος αντανακλάται στο Κίνημα της Μαύρης Δύναμης. Η σημαία που χρησιμοποιείται συμβολικά απ' τους Ρασταφάρι, είναι μία παραλλαγή της σημαίας της Αιθιοπίας. Το κόκκινο συμβολίζει το αίμα των μαρτύρων του κινήματος, όσων δηλαδή πέθαναν αντιστεκόμενοι στη Βαβυλώνα. Το πράσινο αντιπροσωπεύει τη βλάστηση της Αιθιοπίας, ενώ το κίτρινο (χρυσαφί) συμβολίζει τον πλούτο της Γης της Επαγγελίας. Ο Λέων αποτελεί σύμβολο του Μεσσία Χαϊλέ Σελασιέ του Α'. Ένα απ' τα κύρια εξωτερικά χαρακτηριστικά των 'Rastafarians' είναι η κόμμωση που υιοθετούν, ν' αφήνουν μακριά μαλλιά, με τα οποία αργότερα δημιουργούν πλεξίδες. Η εμφάνιση αυτή πιστεύεται απ' τους ίδιους πως εναρμονίζεται με το εδάφιο 21:5 απ' το Λευιτικόν της Παλαιάς Διαθήκης ('καὶ φαλάκρωμα οὐ ξυρηθήσεσθε τὴν κεφαλὴν ἐπὶ νεκρῷ καὶ τὴν ὄψιν τοῦ πώγωνος οὐ ξυρήσονται καὶ ἐπὶ τὰς σάρκας αὐτῶν οὐ κατατεμοῦσιν ἐντομίδας') και το εδάφιο 6:5 του Βιβλίου του Αριθμών ('πάσας τὰς ἡμέρας τοῦ ἁγνισμοῦ ξυρὸν οὐκ ἐπελεύσεται ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ, ἕως ἂν πληρωθῶσιν αἱ ἡμέραι, ὅσας ηὔξατο Κυρίῳ· ἅγιος ἔσται τρέφων κόμην τρίχα κεφαλῆς'), ενώ συχνά συνδέεται και με τη βιβλική αναφορά στις 7 'σειρές' της κεφαλής του Σαμψών (Κριταί, Κεφάλαιο ΙΣΤ'.13). Η κόμμωση τους έχει συνδεθεί με ευρύτερους συμβολισμούς, έχοντας χαρακτηριστεί ως πράξη επιθετικής κοινωνικής αντίδρασης και κοινωνικής απομόνωσης.
Η χρήση ινδικής κάνναβης οφείλεται σε θρησκευτικούς σκοπούς κι υιοθετείται απ' τους 'Rastafarians' κι αποτελεί μέρος των θρησκευτικών μυστηρίων τους. Η ινδική κάνναβη θεωρείται φυτό εξαιρετικής θρησκευτικής σημασίας και χρησιμοποιήθηκε ως μέσο κοινωνικής αντίδρασης και σύμβολο αυθεντικής ελευθερίας, με δεδομένο πως ήτο απαγορευμένη ουσία, αποκτώντας σταδιακά ιδιαίτερο ρόλο στις τελετουργίες τους. Η χρήση της στηρίζεται στη βάση συγκεκριμένων εδαφίων της Παλαιάς Διαθήκης, όπως αυτά ερμηνεύονται απ' τους ίδιους: Γένεσις, Κεφ. 1.11: 'καὶ εἶπεν ὁ Θεός· βλαστησάτω ἡ γῆ βοτάνην χόρτου σπεῖρον σπέρμα κατὰ γένος καὶ καθ᾿ ὁμοιότητα, καὶ ξύλον κάρπιμον ποιοῦν καρπόν, οὗ τὸ σπέρμα αὐτοῦ ἐν αὐτῷ κατὰ γένος ἐπὶ τῆς γῆς. καὶ ἐγένετο οὕτως'. Γένεσις, Κεφ. 3.18: 'ἀκάνθας καὶ τριβόλους ἀνατελεῖ σοι, καὶ φαγῇ τὸν χόρτον τοῦ ἀγροῦ'. Έξοδος, Ι'.12: 'εἶπε δὲ Κύριος πρὸς Μωυσῆν· ἔκτεινον τὴν χεῖρα ἐπὶ γῆν Αἰγύπτου, καὶ ἀναβήτω ἀκρὶς ἐπὶ τὴν γῆν καὶ κατέδεται πᾶσαν βοτάνην τῆς γῆς καὶ πάντα τὸν καρπὸν τῶν ξύλων, ὃν ὑπελίπετο ἡ χάλαζα'. Ψαλμοί, ΡΓ'(ΡΔ').14: 'ὁ ἐξανατέλλων χόρτον τοῖς κτήνεσι καὶ χλόην τῇ δουλείᾳ τῶν ἀνθρώπων τοῦ ἐξαγαγεῖν ἄρτον ἐκ τῆς γῆς'.
Αναγνωρίζουν στην κάνναβη μία αναζωογονητική δράση όσο κι ευρύτερες θεραπευτικές ιδιότητες, θεωρώντας παράλληλα πως ενισχύει τη σοφία και τη δυνατότητα κατανόησης τού ανθρώπου. Χρησιμοποιείται στη διάρκεια των θρησκευτικών συγκεντρώσεών τους. Σε αντιδιαστολή, είναι αντίθετοι στη χρήση αλκοόλ ή καπνού, θεωρώντας πως η χρήση των ουσιών αυτών είναι περισσότερο επιβλαβής, ενώ συνδέεται με την ενίσχυση μεγάλων οικονομικών βιομηχανιών. Ενδιαφέρον είναι το ντοκιμαντέρ 'Awake Zion'. Πληροφορίες εδώ: http://www.awakezion.net/. Ο παραγωγός του αποκάλυψε πως του προξενούσε έκπληξη κάθε φορά που συναντούσε το Άστρο του Δαυίδ σε κάθε εξώφυλλο δίσκου Reggae μουσικής. Η σύνδεση του Rasta, της Reggae και του Ιουδαϊσμού είναι το ζητούμενο του παρόντος. Το όλον μοιάζει με αναζήτηση των απόκρυφων σημείων σε ό,τι έχει να κάνει με τον Βασιλιά Σολωμόντα και την Βασίλισσα της Αφρικής Σαββά. Ακούγοντας την REGGAE μπάντα 'Israel Vibration', τον δίσκο 'Exodus' των 'Marley&The Wailers', το Reggae τραγούδι 'Solomonic Dub', αντιλαμβάνεται κανείς τις συγγένειες. Ο αφροκεντριστής Marcus Garvey, μία εξέχουσα μορφή της ιστορίας της Reggae αποκαλούταν 'Μαύρος Μωυσής'. Η πνευματικότητα της Αιθιοπίας είναι επηρεασμένη απ' τον Ιουδαϊσμό. Η ιστορία της βασίλισσας του Σαββά, ένας θρύλος που αριθμεί 3 χιλιετίες πριν, αφορά τη γυναίκα που αποτέλεσε μία απ' τις πιο αινιγματικές φιγούρες της εποχής των παλαιών ηρώων και θεών Μπαλκίς, Μακέντα και Σέμπα. Γυναίκα σύμβολο και πρότυπο λατρείας σ' όλο τον κόσμο εδώ και 3.000 χρόνια. 'Γνώση και σοφία επιθυμώ και η καρδιά μου λαχταράει για κατανόηση. Πνίγομαι από αγάπη για τη σοφία του νου. Γιατί η σοφία είναι πιο ακριβή από χρυσάφια και ασήμια. Πιο γλυκιά από το μέλι και πιο μεθυστική από το κρασί, πιο φωτεινή από τον ήλιο. Είναι πηγή απόλαυσης για την καρδιά, λάμψη για τα μάτια, δύναμη και ασπίδα για το σώμα', είπε η Βασίλισσα των Σαββαίων απευθυνόμενη στο λαό της λίγο πριν αναχωρήσει για την περίφημη επίσκεψη στο βασίλειο του Σολομώντα. O Haile Selassie ο Α' (1892-1975) ήτο ο τελευταίος αυτοκράτορας της Αιθιοπίας. Γεννήθηκε το 1892 κι ήτο υιός του Ρας Μακκονεν. Σαν πρίγκιπας λεγόταν Ταφαρρι. Μετά το θάνατο του αυτοκράτορα Μενελικ του Β', την ανακήρυξη της κόρης του Ζαοδιτου αυτοκράτειρας, ο Ταφαρρι έγινε αντιβασιλεύς. Τον Οκτώβριο του 1930 η βασίλισσα Ζαοδιτου πέθανε κι αφού ο Ταφαρρι έλαβε το όνομα Haile Selassie ανακηρύχθηκε βασιλιάς με το όνομα Ρας Ταφαρρι (Ras=βασιλεύς). Ο Ρασταφαριανισμος είναι ένα θρησκευτικο κίνημα μαύρων ανθρώπων που θεωρούν την Αφρική ως τον τόπο γέννησης του ανθρώπινου είδους. Πιστεύουν πως η Αφρική (συγκεκριμένα η Αιθιοπια) είναι η Γη της Επαγγελίας που αναφέρεται στη Βίβλο, γι' αυτό το λόγο την αποκαλούν: Zion, Holy land, Fathers Land, Mama Africa, ονομασίες που συναντούμε σε τραγούδια της Reggae. Πιστεύουν πως ο Rastafari (κατά κοσμον Haile Selassie), ο τελευταίος αυτοκράτορας της Αιθιοπίας ήτο μετεμψύχωση του Ιησού Χριστού κι απόγονος του Δαυίδ και του Σολωμόντα με την βασιλισσα του Σαββά (Sheba). 'Και εις εκ των πρεσβυτέρων μοι λέγει· Μη κλαίε· ιδού, υπερίσχυσεν ο λέων, όστις είναι εκ της φυλής Ιούδα, η ρίζα του Δαυίδ, να ανοίξη το βιβλίον και να λύση τας επτά σφραγίδας αυτού'. (Αποκάλυψις 5:5)
Οι ρίζες της ομοφοβίας
Οι μάγκες οι παντελονάτοι κι όχι οι φουστανάτοι της νεοελληνικής κοινωνίας απεχθάνονται τους ομοφυλόφιλους. Τα μότο 'Αυτός είναι άντρας, επειδή...κι αυτός δεν είναι, επειδή...', 'Δεν φαίνεται απ' αυτό ο ανδρισμός...', 'Η αντρίλα είναι αλλού...' κι άλλες τέτοιες παθολογικές τσιχλόφουσκες αποτελούν τα υποπροϊόντα μίας κοινωνίας οξυμένων αντιθέσεων. Η τάξη των ομοφυλοφίλων στην πατρίδα μας έχει ιδιότυπη ασυλία κι αυτό οφείλεται στην εξουσία που τα μέλη της κατέχουν. Η ομοφοβία αποτελεί μία παγιωμένη συμπεριφοριστική νόρμα για τη Τζαμάικα. Εκεί που σχεδόν σε κάθε δρόμο θα συναντήσεις ένα ιεροκήρυκα ν' αποκαλεί την ομοφυλοφιλία 'μίασμα' και τους gay 'βρώμικους κι αμαρτωλούς', όπου κάποιοι απ' τους πιο δημοφιλείς τραγουδιστές χρησιμοποιούν στίχους που μιλούν για 'κάψιμο' ή 'πυροβολισμό' των ομοφυλόφιλων. Εκεί που η εκκλησία κηρύττει καθημερινά ότι όσοι είναι 'διαφορετικοί' βρίσκονται στη 'λάθος μεριά του θεού'. Το Channel 4 μέσα απ' την εκπομπή 'Unreported World documentary', κατέγραψε τη αλήθεια για όσους εξ αιτίας της σεξουαλικότητάς τους είναι αναγκασμένοι να ζουν στους υπονόμους μαζί με τους αρουραίους. Οι υπόνομοι αποτελούν το μοναδικό καταφύγιο για τους LGBT της χώρας. Απ' ό,τι φαίνεται μονάχα στην Ελλάδα οι ομοφυλόφιλοι αποτελούν για κάποιους λόγους προστατευόμενο είδος κι οι 'straight' είδος προς εξαφάνιση. Το 85% των Τζαμαικανών πιστεύουν πως η ομοφυλοφιλία αποτελεί ηθική αρρώστια. 'Σκληρό κοινωνικό πορνό' εδώ: http://www.youtube.com/watch?
Ενα αποκαλυπτικό οδοιπορικό για τη ζωή των ομοφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ στην Τζαμάικα και συγκεκριμένα στο κεντρικό Κίνγκστον πραγματοποίησε το δίκτυο VICE της Βρετανίας, στο οποίο καταδεικνύεται η δυσκολία επιβίωσης ενός μέλους της Gay κοινότητας. Οι απειλές κατά της ζωής τους είναι η καθημερινότητα την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ομοφυλόφιλοι της Τζαμάικας, εκ των οποίων οι περισσότεροι έχουν εκδιωχθεί απ' τις οικογένειές τους ως μαύρα πρόβατα, ενώ σε πείσμα των εμπόρων εισαγόμενης Reggae υποκουλτούρας κατατάσσεται στις χώρες με τα υψηλότερα ομοφοβικά ποσοστά. Οι εγχώριοι μαστούρηδες από Εξάρχεια, Παγκράτι και Βύρωνα κυρίως μεριά παρ' όλα αυτά δηλώνουν αντιφασίστες. Χαρακτηριστικό είναι πως το 80% του πληθυσμού της Τζαμάικας δηλώνει πως έχει ομοφοβικά αισθήματα. Ενδεικτικό της κατάστασης στη χώρα είναι ότι παρότι η ομοφυλοφιλία δεν θεωρείται πλέον παράνομη, είναι σε ισχύ ένας νόμος που έχει τις ρίζες του στην αποικιοκρατία κι ορίζει ότι όποιος πιαστεί να κάνει πρωκτικό σεξ αντιμετωπίζει κάθειρξη 10 ετών σε καταναγκαστικά έργα. Τα μέλη της Gay κοινότητας εξαναγκάζονται να ζουν σε άθλιες συνθήκες μέσα σε οχετούς ξεροπόταμων, ενώ οι επιθέσεις είναι ένα καθημερινό φαινόμενο. Εξ αιτίας της τοποθεσίας των 'κατοικιών' τους, αυτοχαρακτηρίζονται ως 'Gully Queens' ('Βασίλισσες του ξεροπόταμου'), καθώς έχουν εκδιωχθεί απ' τις παράγκες και τα παραπήγματα όπου διέμεναν, όταν οι οικογένειές τους, τούς γύρισαν την πλάτη. Οπως αναφέρουν οι ίδιοι αν και κοιμούνται στον ξεροπόταμο, προσπαθούν να κάνουν τη ζωή τους όσο το δυνατόν ομορφότερη. Ωστόσο, υπάρχουν και νύχτες που το κρύο κάνει αδύνατον τον ύπνο τους. Επιπλέον, γίνονται εύκολος στόχος για ομοφοβικές επιθέσεις. Οποιοσδήποτε μπορεί να πηδήξει μέσα στις 'εκβολές' και να μαχαιρώσει μέλος της κοινότητας. Μ' άλλα λόγια το να είναι κανείς μέλος της Gay κοινότητας στη Τζαμάικα 'θέλει αρχίδια'...Διεθνείς ομάδες υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων συχνά φωτογραφίζουν την Τζαμάικα ως την πιο εχθρική χώρα στο Δυτικό Ημισφαίριο για τους ομοφυλόφιλους ή τους τρανσέξουαλ. Μεταξύ 2009 και 2012, το δίκτυο J-FLAG ('Jamaica Forum of Lesbians, All-Sexuals and Gays') κατέγραψε επίσημα 231 ομοφοβικά περιστατικά. Τα περισσότερα αναφέρονται σε κακοποίηση, επιθέσεις κι εκδίωξη απ' τις κατοικίες τους και τις κοινότητες. Αλλα αφορούν σε εκβιασμούς κι απειλές και σεξουαλικές επιθέσεις κυρίως εναντίων ομοφυλόφιλων γυναικών.Οι ομοφοβικές επιθέσεις είναι τόσο συχνές σ' αυτή τη χώρα της Καραϊβικής που γίνονται μέρα-μεσημέρι, ακόμη κι από αστυνομικούς. Εκατοντάδες είναι τα περιστατικά που καταγράφονται από κάμερες κινητών και κάνουν τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το 2012, διεφάνη ένα παράθυρο ελπίδας, οπόταν η υποψήφια τότε πρωθυπουργός Portia Simpson Miller υποσχέθηκε να καταργήσει τον σχετικό νόμο που απαγορεύει το πρωκτικό σεξ. Απέτυχε να το ικανοποιήσει τις προεκλογικές της εξαγγελίες, αφότου εκλέχθηκε. Στο ντοκιμαντέρ του VICE, ένας κάτοικος της κοινότητας αναφέρει στον ρεπόρτερ Christo Geoghegan: 'Στον ξεροπόταμο έχουμε ένα δράμα κάθε μέρα. Μας πετούν οξύ και μαχαιρώνουν συνέχεια κόσμο'. Κι έχεις τους εγχώριους Gay να διαμαρτύρονται περί ομοφοβίας κι ομοφοβικών επιθέσεων. Αν η Ελλάδα ήταν Τζαμάικα, τότε όλους θα σας είχαν πάρει με τα φορεία...' φραγκόκοτες!