O Μεγάλος ηγέτης της Παλαιστινιακής Αντιστάσεως Yasser Arafat |
Μεγάλη αρχιδόφατσα ωχαδερφιστής και καροτομπήχτης, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος βουλευτής του (Τ)ΣΥΡΙΖΑ |
Leila Khaled ένοπλο μέλος του 'Λαϊκού Απελευθερωτικού Μετώπου της Παλαιστίνης' (PFLP) |
Ένα διάσημο ρητό των Βεδουίνων λέει: 'Εγώ εναντίον των αδερφών μου, εγώ και τ' αδέρφια μου εναντίον των ξαδέρφων μου, εγώ και τ' αδέρφια και τα ξαδέρφια μου ενάντια σε όλο τον κόσμο'.
Άπαντες έχουν γνώση πως οτιδήποτε αποτελεί trend για την αριστερά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, αυτό αποτελεί παραποίηση συμβόλου ή εσφαλμένη ερμηνεία και χρήση του συμβόλου εξαιτίας της παραπληροφορήσεως και της συναισθηματικής συμφορήσεως. Σύμβολα κι άνθρωποι που έγιναν είδωλα που εξυπηρετούν το εβραϊκό κοσμοείδωλο. Η εμπορική εκμετάλλευση τους ίσως να είναι το ελάχιστο μπροστά στην επιβολή ειδώλων με αξία 'χρυσού μόσχου'. Ο 'χρυσός μόσχος' αποδίδει χρυσό κι αποδεικνύεται χρυσός. Τα trend αποτελούν χρυσορυχεία για όσους τα επιβάλλουν. Η παλαιστινιακή μαντήλα αποτελεί ένα απ' αυτά. H γνωστή πολυφορεμένη μαντήλα που χρησιμοποιείται ως σύμβολο των αλληλέγγυων προς τον αγώνα των Παλαιστινίων, ονομάζεται keffiyeh ή kufiya, μία ονομασία που 'χρωστά΄στην πόλη Kufa του Ιράκ που απέχει 170 χιλόμετρα-νοτίως-απ' την Βαγδάτη. Στην περσική ονομάζεται chafiye, στην κουρδική cemedanî, στην εβραϊκή sudra. Δίχως άλλο, η παλαιστινιακή μαντήλα αποτελεί ένα παραδοσιακό μεσανατολίτικο τετράγωνο μαντήλι, κατασκευασμένο από βαμβάκι, το οποίο χρησιμεύει, ώστε να καλύπτει την κεφαλή και τα χαρακτηριστικά του προσώπου, ενώ τυλίγεται γύρω απ' τον λαιμό. Φοριέται απ' τους Άραβες κι ορισμένους Κούρδους. Οι σφοδρές ανεμοθύελλες αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα στην Μέση Ανατολή κι έτσι η μαντήλα προστατεύει όποιον την φοράει. Στις άγονες περιοχές της ερήμου, παρέχει προστασία απ' τον ήλιο, την σκόνη και την άμμο. Το καρό μοτίβο της μαντήλας προέρχεται σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη απ' την αρχαία Μεσοποταμία, το οποίο αναπαριστά τα δίχτυα των αλιέων ή τα αυτιά των σιτηρών, ωστόσο η πραγματική καταγωγή παραμένει ένα μυστήριο. Οι Άραβες φορούν την λευκή agal με την χαρακτηριστική μαύρη στέκα στο μέτωπο, ενώ καλύπτει τον σβέσκο, όχι όμως το πρόσωπο. Στην Ινδία φορούν την Gamucha. Η λέξη 'γκουμούτσα' σημαίνει το μεγάλο σε μέγεθος κι άχαρο αντικείμενο στην δική μας αργκό. Κι όχι αστόχως. Στην Μαλαισία φορούν την Gingham. Οι Καμποτζιανοί της πόλης Isan φορούν το τσεμπέρι που ονομάζεται krama, καθώς αποτελεί χαρακτηριστικό των Εθνικών Χμερ. Οι νομάδες Tuareg της Βορείου Αφρικής φορούν το μαντήλι tagelmust ή cheich ή cheche. Στο Μπαγκλαντές, την Ινδία και το Πακιστάν οι Ισλαμιστές φορούν το λεγόμενο Pagri, Pagadi. Από περιοχή σε περιοχή κι από κάστα σε κάστα το Pag έχει κάποιες διαφοροποιήσεις. Οι Βιετκόνγκ κι οι Ερυθροί Χμερ στο Βιετνάμ κι ειδικότερα στο Δέλτα του ποταμού Mekong φορούσαν το διακριτικό khăn rằn.
Η παλαιστινιακή μαντήλα φοριέται απ' τους Άραβες στην Αραβία, την Ιορδανία και το Ιράκ για παραπάνω από έναν αιώνα. Στην διάρκεια του 1960, φορέθηκε και σ' άλλες περιοχές όπου άνθισε ο παλαιστινιακός εθνικισμός. Επί των ημερών του Yasser Arafat η μαντήλα κατέστη σύμβολο της παλαιστινιακής αντιστάσεως. Περί τα τέλη του 1980, η μαντήλα μετετράπη σε μόδα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ στις αρχές του 2000 μετετράπη σε μόδα στο Τόκιο της Ιαπωνίας, σαν να πρόκειται για ένα απλό κασκόλ που συνοδεύει την αμφίεση ενός ατόμου και δεν αντιπροσωπεύει τίποτα παραπάνω. Η μαντήλα έχει παραλλαγές, επικρατέστερες είναι η ασπρόμαυρη κι ασπροκόκκινη. Οι σχεδιαστές ρούχων κι οι πάτρωνες τους ευτέλισαν την αξία και την χρήση της μαντήλας, ώστε αυτή κατέπεσε στο επίπεδο ενός λεπτής υφής περιλαίμιου που μπορεί να το φορέσει ανώδυνα ο καθένας. Έτσι, σήμερα μπορεί να συναντήσει κανείς στο εμπόριο την παλαιστινιακή μαντήλα σχεδόν σ' οποιαδήποτε απόχρωση. Η μαντήλα κατέστη 'χρυσός μόσχος' για αρκετά χρόνια. Η μαντήλα ήτο το σύμβολο που συνδέθηκε όσο κανένα άλλο με τον Yassir Arafat και την PLO και την Fatah. Όντας Ηγέτης της Παλαιστινιακής Αντιστάσεως ο Arafat έδωσε νόημα (παραβολικά) σ' όσους έφεραν την μαντήλα, προστατεύοντας τα μάτια και το πρόσωπο τους. Τα χρώματα της μαντήλας μαρτυρούν κι απηχούν τις πολιτικές πεποιθήσεις τους. Τα μέλη κι οι υποστηρικτές της Fatah φορούν την ασπρόμαυρη, ενώ τα μέλη κι οι υποστηρικτές της Hamas την ασπροκόκκινη. Η δήλωση ότι το 90% του κόσμου φορούν την μαντήλα των Αράβων κτηνοτρόφων αποτελεί μία επαίσχυντη δήλωση κι εκφράζει συγχρόνως μία τρομακτική αλήθεια. Η μαντήλα αποτελεί ένα παραξηγημένο σύμβολο της αντιστάσεως του παλαιστινιακού λαού. Η μαντήλα δεν συμβολίζει επακριβώς τον αγώνα αυτού του λαού. Είναι ορθότερο να πούμε πως η μαντήλα κατέστη ένα πολιτιστικό ένδυμα, σε μία χώρα που διακρίνεται από μία έντονη κουλτούρα αντιστάσεως. Η μαντήλα διαφοροποιεί τους Παλαιστίνιους απ' οποιονδήποτε άλλο λαό. Αυτή είναι κι η χρήση της. Το ιδιότυπο αυτό αραβικό στύλ συμβολίζει την υπερηφάνεια για την καταγωγή και την θέληση του καθενός Παλαιστινίου να υπερασπιστεί και να την διατηρήσει ζωντανή. Αυτό που προκύπτει ως άμεσο συμπέρασμα είναι ότι οι πανίβλακες της αριστεράς και οι πάσης φύσεως κουλτουριάρηδες όλων των πολιτικών θρησκειών όταν φορούν την παλαιστινιακή μαντήλα αυταπατώνται, καθότι είναι σύμβολο υπερηφάνειας, όχι ωχαδερφισμού. Όσοι την φορούν κι εμφορούνται από αρνησιπατρία, κακώς κι αστόχως την φορούν. Το τούλι τους πάει περισσότερο κι είναι εγγύτερα στη φύση τους. Οι Marsh Άραβες του Ιράκ, προκειμένου να τιμήσουν τον Προφήτη Μωάμεθ φορούν πράσινες μαντήλες. Η ασπρόμαυρη μαντήλα φοριέται κατά βάση στα αραβικά κράτη του Περσικού Κόλπου (Κουβέιτ και Μπαχρέιν), καλύπτοντας το πρόσωπο ή τους ώμους. Η ασπροκόκκινη μαντήλα που φοριέται στην Ιορδανία παρουσιάζει ένα χαρακτηριστικό. Όσο μακρύτεροι είναι οι κόμποι στις άκρες της μαντήλας, τόσο μεγαλύτερη αξία αυτοί προσδίδουν ή φανερώνουν για τον φέροντα. Είναι συνώνυμο ένδυμα των Βεδουίνων και των νομάδων, σύμβολο τιμής, παραδοσιακής ταυτότητος-αναγνωρίσεως. Πριν το 1950, οι παραλλαγές της μαντήλας είναι ίδιον των κατοίκων της Υεμένης και του Ομάν.
Η ασπροκόκκινη κι η ασπρόμαυρη ως επί τω πλείστον φοριούνται στις περιοχές του Περσικού Κόλπου και της Ανατολικής Μεσογείου. Οι αρχαίοι Εβραίοι φορούσαν μία μαντήλα που ονομάζον sudra κι είναι παράμιλλη της κλασικής μαντήλας. Φοριέται έως και σήμερα απ' τους Εβραίους Mizrahi σε κάποιες περιοχές του Ισραήλ. Η παλαιστιανική μαντήλα κατέστη σύμβολο αντιστάσεως με αναφορά στον παλαιστινιακό εθνικισμό κατά την διάρκεια της Αραβικής Εξεγέρσεως στη δεκαετία του 1930, ενώ επανήλθε στο προσκήνιο στην δεκαετία του 1960. Κατά παρόμοιο τρόπο η παλαιστινιακή μαντήλα απαντάται ως παραλλαγή του χαρακτηριστικού παραδοσιακού καπέλου 'ushanka' που φορούν οι Ρώσοι. Ωστόσο, η μαντήλα συνδέθηκε και μ' ένα άλλο πρόσωπο, πέραν του Yasser Arafat. Με την Leila Khaled. Η Khaled ήτο ένοπλο μέλος του 'Λαϊκού Απελευθερωτικού Μετώπου της Παλαιστίνης' (PFLP).
Περισσότερα στους συνδέσμους:
http://maiandrioi.blogspot.gr/
http://maiandrioi.blogspot.gr/
Στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στις εφημερίδες και τα ενημερωτικά μέσα της Δύσεως, η Khaled εμφανιζόταν να φοράει την μαντήλα. Ο λόγος που η Khaled φορούσε την μαντήλα ήτο για να δείξει την αλληλεγγύη της στους αγωνιστές της παλαιστινιακής αντιστάσεως. Είναι θλιβερό το γεγονός ότι το κατεξοχήν σύμβολο της παλαιστινιακής αντιστάσεως εισάγεται στις διάφορες χώρες απ' την Κίνα. Η άνοδος της δημοφιλίας της μαντήλας, ώθησε τις κινέζικες μανιφακτούρες να την προωθήσουν στην αγορά, θέτοντας παράλληλα κι όλως παραδόξως τους Παλαιστινίους εκτός του εμπορικού συναγωνισμού. Θεωρούμε πως η πράξις αυτή ήτο στοχευμένη κι ουσιαστικά εμπόδισε τους Παλαιστίνιους απ' την εμπορική εκμετάλλευση του συμβόλου, τα κέρδη απ' την πώληση του οποίου θα μπορούσαν ν' αποτελέσουν σημαντική πηγή χρηματοδοτήσεως-ενισχύσεως στον αγώνα τους. Μιλώντας με αριθμούς, έως το 2008, ο Yasser Herbawi κατείχε την αποκλειστικότητα για 5 δεκαετίες στην αναπαραγωγή της. Διέθετε 16 μηχανές. Το 1990, οι μηχανές αναπαρήγαγαν 750 μαντήλες την ημέρα. Σήμερα, μονάχα 2 μηχανές απ' αυτές χρησιμοποιούνται, ενώ η αναπαραγωγή αγγίζει μετά βίας τις 300 μαντήλες την εβδομάδα. Ο Hebrawi χρησιμοποιεί 100% βαμβάκι. Ο υιός του, Izzat, δηλώνει πως είναι ένα σύμβολο που ανήκει στους Παλαιστίνιους και συνεπώς πρέπει να παρασκευάζεται αποκλειστικά από Παλαιστίνιους. Ο Βρετανός αρχαιολόγος, στρατιωτικός και συγγραφέας T.E Lawrence, γνωστός κι ως Λόρενς της Αραβίας, θεωρείται ίσως ο πιο γνωστός Δυτικός χρήστης της μαντήλας. Φορούσε μία απλή λευκή agal κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του στην Αραβική Εξέγερση στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εικόνα του Lawrence αργότερα διεδόθη απ' την επική ταινία-αναφορά σ' αυτόν, 'Λόρενς της Αραβίας', στην οποία τον ρόλο του Λόρενς είχε ο ηθοποιός Peter O'Toole. Στη δεκαετία του 1920, ο αμερικάνικος κινηματογράφος, για αμιγώς προπαγανδιστικούς σκοπούς, ενέπλεξε την μαντήλα και το τουρμπάνι στις παραγωγές του, αποσκοπώντας στο να δείξει πως οι Άραβες ήσαν ταγμένοι στο πλευρό των Συμμάχων στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Στις παραγωγές 'The Sheik (1921) και 'The Son of the Sheik' (1926), στις οποίες πρωταγωνιστούσε ο Rudolph Valentino είναι έντονο το στοιχείο αυτό. Επίσης, η 'Αλεπού της Ερήμου', ο Erwin Rommel παρουσιάζεται συχνά να φοράει μία τέτοια μαντήλα, ωστόσο για καθαρά πρακτικούς σκοπού ('Καταιγίδα της Ερήμου'). Το Παλαιστινιακό Ζήτημα-Μεσανατολικό γινόταν ολοένα πιο γνωστό στους λαούς της Ευρώπης, εξαιτίας των ενεργειών των αγωνιζόμενων Παλαιστινίων και των αλληλέγγυων σ' αυτούς πολιτικούς ακτιβιστές, στην διάρκεια των δεκαετιών 1960-1970, η μαντήλα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής. Έγινε συνώνυμο του κοινωνικού ακτιβισμού που έγινε αντικείμενο καπηλείας απ' τους ρέμπελους και τους πάνκηδες μεταξύ 1970-1980 κι ευρύτερα ως σύμβολο αντι-φιλελεύθερων απόψεων για την κοινωνία. Οι μαντήλες έκαναν την εμφάνισή τους στις διαδηλώσεις εναντίον της Παγκοσμιοποιήσεως που άρχισαν τυπικά το 2000. Η παλαιστινιακή μαντήλα έγινε δημοφιλής στις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη του 1980. Τότε ήτο η περίοδος της 1ης Ιντιφάντα, ενώ διάφορα μποέμ κορίτσια κι Εβραίοι πάνκηδες φορούσαν την μαντήλα γύρω απ' το λαιμό.
Η μόδα της μαντήλας που εισήχθη και στην Ελλάδα, έλκει τις ρίζες της σε μία αλλότρια εθνική παράδοση κι επομένως μας είναι ολότελα ξένη κι απεχθής. Οι Έλληνες δεν δύνανται να φορούν μαντήλες που φορούσαν οι Βεδουίνοι, οι νομαδικές αραβικές φυλές βοσκών, οι οποίες εντοπίζονται σ' όλο το μήκος των εκτάσεων που καλύπτει η έρημος, απ' τις ακτές της Σαχάρα στον Ατλαντικό μέχρι τη Χερσόνησο του Σινά κι ανατολικά την Αραβική έρημο. Οι Έλληνες ουδέποτε ήσαν νομαδικός λαός που περιπλανιόνταν στην έρημο. Όσοι εγκολπώνονται μία ανατολίτικη παράδοση, είναι ασυνείδητοι που ντρέπονται για την καταγωγή τους. Οι Βεδουίνοι έμεναν σε σκηνές. Άραγε, οι αποδεδειγμένα εύποροι αριστεροί που δηλώνουν 'κοινωνικά ευαίσθητοι', μπορούν να μείνουν σε σκηνές; Α, ευτυχώς υπάρχουν κι οι καταλήψεις στέγης και οι καταλήψεις βαγονιών. Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτές για ν' αποδεικνύεται με τον καλύτερο τρόπο πως η ιδεολογική τυραννία της αριστεράς στηρίζεται διαρκώς στο λεγόμενο 'ιδεολογικό άλλοθι'. Υπάρχει πάντοτε ένα άλλοθι για κάθε τι...
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ