Οι άνθρωποι πάντα μπορούν να παρασυρθούν στις προσφορές των αρχηγών. Αυτό είναι εύκολο. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να τους πεις πως τους επιτίθενται και να καταγγείλεις τους ειρηνοποιούς, για έλλειψη πατριωτισμού και έκθεση της χώρας σε κίνδυνο. Δουλεύει το ίδιο σε κάθε χώρα. -Herman Goering-
Μάρτυρας αποκαλείται το άτομο που θυσιάζεται για τα πιστεύω του ή την ιδεολογία του. Η λέξις 'μάρτυρ' προέρχεται από την ελληνική λέξη 'αυτόπτης'. Δηλαδή αυτός που μπορεί να επιβεβαιώσει την αλήθεια. Στα μάτια κάποιων θρησκείων, το μαρτύριο αποτελεί την 'σύντομη οδό' για την αιώνια ευδαιμονία. Η αλήθεια ταυτίζεται με τον θάνατο. Ο μάρτυρας θυσιάζεται στο όνομα της αλήθειας. Ο Άγιος Βερνάρδος του Κλαιρβώ (1090-1153), αναφερόμενος στους Χριστιανούς στρατιώτες που ονομάστηκαν Σταυροφόροι, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: 'Αν σκοτώνουν, το κάνουν στο όνομα του Χριστού· αν πεθάνουν, το κάνουν για λογαριασμό τους'. Οι μάρτυρες συχνά προχωρούν στην δημιουργία ενός κινήματος ή στην ανάπτυξη ενός ιερού αγώνα. Οι Μουσουλμάνοι το ονομάζουν Jihad. Ένας Ιρανός επαναστάτης προέβη στην εξής δήλωση: 'Στον βαθμό που πεθαίνεις για τον σκοπό μας, τόσο δυνατότεροι γινόμαστε'. Σύμφωνα με τον Αλμπέρ Καμύ, 'Οι μάρτυρες δεν μπορούν να χτίσουν Εκκλησίες· είναι το κονίαμα, ή το άλλοθι. Στη συνέχεια έρχονται οι ιερείς και οι φανατικοί'. Στον μουσουλμανικό κόσμο, οι επιθέσεις αυτοκτονίας ονομάζονται 'Επιχειρήσεις Μαρτύρων'.
Στο Ισλάμ, μάρτυρας είναι κάποιος που θυσιάζεται κατ' επιλογίν του στο όνομα του Θεού. Όταν ένα άτομο προσφέρει τη ζωή του στο όνομα μίας εθνοτικής ομάδας, ή στο όνομα της εθνικής ελευθερίας, ή για κάποιον άλλον κοσμικό σκοπό, δεν είναι μάρτυρας. Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι οι άνθρωποι που προχωρούν σε 'επιχειρήσεις μαρτύρων' μεταβαίνουν σε έναν ανώτερο τόπο, έναν παράδεισο που περιλαμβάνει αιώνια οίνο, μέλι, και φιλήδονες παρθένες. Εξαιτίας ότι οι μάρτυρες οδεύουν στο Θεό, ντύνονται κομψά, ξυρίζονται, και φροντίζουν τον εαυτό τους πριν τις επιθέσεις. Ο Jalal al Din al Suyuti, ένας Αιγύπτιος λόγιος που έζησε μεταξύ 1445-1505, ισχυρίστηκε ότι οι μάρτυρες θα απολαύσουν μία παντοτινή στύση στον παράδεισο, και τα πέη τους δεν θα 'μαλακώσουν ποτέ'. Στη διάθεσή τους θα έχουν 72 παθιασμένες παρθένες με σκούρα μάτια και ορεκτικό αιδοίο και αυτές οι γυναίκες θα είναι πάντοτε πρόθυμες και διαθέσιμες. Σύμφωνα με το μουσουλμανικό έθιμο, οι μάρτυρες θα θαφτούν με το αίμα να ρέει ακόμα στο σώμα τους. Οι μάρτυρες ήδη από αρχαιοτάτων ετών καταφεύγουν σε τρομοκρατικές ενέργειες για να επιτύχουν τα ως άνω. Στο σύγχρονο κόσμο, η θυσία επιτελείται μέσα από επιθέσεις αυτοκτονίας ή επιθέσεις που οδηγούν το υποκείμενο κατ' έμμεσο τρόπο στην αυτοκτονία. Ο George Metesky (1903-1994), ο επονομαζόμενος 'Παρανοϊκός Βομβιστής' ήταν ένας δυσαρεστημένος εργάτης που πέρασε 16 χρόνια από τη ζωή τους σταδιοδρομώντας στην πρόκληση τρόμου. Τοποθέτησε 30 βόμβες σε δημόσιους χώρους στην πόλη της Νέας Υόρκης. Ο Metesky κατέστησε δυσχερή τον εντοπισμό του, για τον λόγο ότι χρησιμοποιούσε αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς (IED). Χρησιμοποιούσε υδραυλικούς σωλήνες που ενεργοποιούσε προωθητικά με τη χρήση φυσιγγίων. Η μέθοδος των 'εκατό λουλουδιών' αποτελεί μία τακτική που αναπτύχθηκε στα ολοκληρωτικά κράτη-καθεστώτα, ως προς την πρόκληση διαφωνίας στον δημόσιο χώρο, έτσι ώστε αυτή κατόπιν να εξαλειφθεί. Η τεχνική αυτή εφηρμόσθη στην Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία (το 1943) και στην Μαρξιστική Κίνα. Πρώτα επικρατεί μία περίοδος εμφανούς φιλελευθερισμού. Στην περίοδο αυτή, η διαφωνία, οι εκφράσεις της κριτικής, και τις αποκλίσεις γίνονται ανεκτά, επιτρέπονται, ή ακόμη και ενθαρρύνονται.
Ο φιλόσοφος Bertrand Russell υποστήριξε πως ότι οποιαδήποτε κυβέρνηση παραμένει επικεφαλής στην διαχείριση της εκπαίδευσης για διάστημα άνω της μίας γενιάς είναι σε θέση να ελέγξει τους ανθρώπους δίχως την ανάγκη της καταστολής δια των όπλων ή της αστυνομίας. Γι' αυτό η Μεγάλη Βρετανία κατέστησε για την βρετανική νεολαία υποχρεωτική την πρωτοβάθμια εκπαίδευση το 1870, αντίστοιχα η Γαλλία το 1882. Ο Winston Churchill υποστήριξε το 1943 ότι οι αυτοκρατορίες του μέλλοντος θα είναι 'οι αυτοκρατορίες του νου'. Η έμφασις δεν θα δίνεται στον εδαφικό έλεγχο, αλλά στον έλεγχο των σκέψεων και των απόψεων. Σύμφωνα με τον Merton, συγγραφέας του 'Crown Against Concubine' (1994), σήμερα ο νους του κοινού ανθρώπου ελέγχεται μέσω της υποσυνείδητης επίδρασης της πορνογραφίας, του μηδενισμού και των ψεμάτων της δημοκρατίας και της ισότητας. Το ψυχολογικό πείραμα των Christopher Chabris και Daniel Simons που αποτυπώθηκε στο έργο τους με ονομασία 'Ο Αόρατος Γορίλλας' αφορά την επιλεκτική εστίαση της προσοχής του ατόμου. Ο θύτης εξωθεί το θύμα να δει αυτό που ο ίδιος θέλει και να μην δει αυτά που δεν θέλει. Αποτελεί μία άλλη μέθοδο υπνωτισμού και εξαπάτησης που οδηγεί στην θυματοποίηση. Το πείραμα αποδεικνύει πόσο λίγα αντιλαμβανόμαστε στον αισθητό κόσμο. Το 'Αόρατο Χέρι' της οικονομίας γίνεται κατανοητό μέσα από τον 'Αόρατο Γορίλλα'. Ο Solomon Asch (1906-1997) ήταν Εβραίος κοινωνιολόγος και ψυχοθεραπευτής που πραγματοποίησε μία σειρά πειραμάτων που απέδειξαν την δυνατότητα της μεταβολής της γνώμης του ατόμου εξαιτίας της επίδρασης της πλειοψηφίας.
Τα video είναι κατατοπιστικά:
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?